FORRADALMI INTEGRÁLT ALSÓ EGYSÉG
A világ első változtatható forgásirányú motorja, a DFA300AP a Suzukitól! Normál és ellentétes irányú propellerforgás egyazon egységben.
A Suzuki DF300AP elnyerte a 2012-es NMMA* innovációs díját
A Suzuki zászlóshajója, a világelső DF300 220,7 kW-os (300 LE-s) négyütemű csónakmotor egy sor Suzuki által fejlesztett innovatív technológiát vonultatott fel. Az új DF300AP még ennél is lényegesen magasabb nívót képvisel az újítások terén: az alsó egységében alkalmazott Suzuki Selective Rotation (változtatható forgásirány) technológiának köszönhetően ez az első olyan rendszer a világon, amely egyetlen kis súlyú motorban egyesíti a normál és ellentétes forgásirányt. Az újonnan tervezett alsó egységben emellett két vízbeömlő biztosítja, hogy a víz a hatékonyabb hűtés érdekében gyorsabban áramoljon a hűtőrendszerbe.
Suzuki Selective Rotation
A többmotoros nagyméretű csónakokon a hajó dőlésmentes, egyenes vonalú mozgása érdekében általában két külön motor gondoskodik a normál és az ellenirányú forgásról. A DF300AP speciális hátrameneti fokozata ellenirányú propellermozgást is lehetővé tesz, így már nincs szükség külön motorra. Külön kapcsoló aktiválja a motortérben azt az egységet, amelyik az ellenkező irányban forgó propellert meghajtja. A világelsőként kifejlesztett motorban beépített fogaskerekek, tengely és csapágyak biztosítják a megbízható és hatékony működést mindkét forgásirányban.
Rendkívül tartós
A Suzuki Selective Rotation igényeinek megfelelően az alsó egységben áttervezték a fogaskerekeket, amelyek így erősebb öntvényből és nagyobb átmérővel készülnek, s ennek köszönhetően merevebbek. A fokozott tartósság érdekében a fogaskerekek különleges hőkezelést is kapnak.
Kétbeömlős rendszer
A motor hűtőrendszeréhez kétbeömlős rendszeren át jut el a víz. A beömlőnyílások az alsó egységen helyezkednek el olyan elrendezésben, amelyik a lehető legnagyobb mértékben segíti elő a hatékony hűtést. A sebváltóház orrában található előremeneti beömlő nyíláson át nagyobb mennyiségű víz áramlik a rendszerbe, különösen nagy sebességnél. A másik beömlőt lejjebb helyezték el, hogy sekélyebb vízben hajózva is elegendő víz jusson a rendszerbe.
Újonnan tervezett sebváltóház
A DF300AP újonnan tervezett sebváltóházát úgy alakították ki, hogy a lehető legjobban megfeleljen a Suzuki Selective Rotation rendszer igényeinek. Amellett hogy nőtt a fogaskerekek tartóssága, az új sebváltóház áramvonalasabb. Ennek köszönhetően hajózás közben csökken a közegellenállás és nő a hatékonyság.
* A National Marine Manufacturers Association (NMMA)a hajózási termékek gyártóinak vezető szövetsége az Egyesült Államokban. A Suzuki 2012-ben egymás után másodszor, összesen pedig hetedszer nyerte el a legkiválóbb csónakmotorokért odaítélt rangos díjat